השנה, במסגרת קמפיין המודעות העולמי לסרטן השד, חברו קבוצת החברות אסתי לאודר והאגודה למלחמה בסרטן לרשת חנויות הפרחים ZER4U עם מוצר מכירה ייחודי להעלאת המודעות לסרטן השד, תחת הסיסמה "בואו ננצח את סרטן השד. אנו חזקים יותר יחד".
מדובר בפקעת של פרח האמריליס, פרח רב שנתי בעל עלי כותרת ורודים, הנמצא בתרדמת לאורך כל הקיץ ופורח כל שנה לקראת הסתיו סמוך לחודש המודעות העולמי לסרטן השד.
הפריחה הורודה, דווקא בחודש אוקטובר, תסייע להזכיר לנשים ולגברים ללכת ולהיבדק בבדיקה הפשוטה והמוקדמת לגילוי סרטן השד. שכן, גילוי מוקדם הוא אמצעי יעיל ביותר לריפוי סרטן השד אשר מעלה את סיכויי הריפוי לכ- 90%.
פקעת הפרח תימכר בעלות של 20 ₪ בלבד בכל סניפי רשת ZER4U ברחבי הארץ וכן באתר http://www.zer4u.co.il/.
רשת zer4u תישא בעלות המשלוחים בהזמנה המוצר כחלק מהירתמותה למהלך.
100% ההכנסות ממכירת המוצר יועברו כתרומה לפעילות האגודה למלחמה בסרטן.
לקמפיין המודעות, אשר צולם בניצוחה של הצלמת תמר קרוון, התגייסו השנה מובילי דעה רבים וביניהם: ליא קניג, גילה אלמגור, אושרי כהן, אורנה בנאי, ליאור רז, רון שחר, מגי אזרזר, טיטי איינאו, , שביט ויזל, מירב מילר, מיכל ינאי, לירז צ'רכי, קסניה טרנטול, שיר אלמליח, ליאור נרקיס, אלמה דישי, טלי אורן ועוד.
תמונות אלו ישמשו לקמפיין הדיגיטלי שילווה את חודש המודעות לסרטן השד.
הקמפיין בישראל כאמור, הוא חלק מקמפיין עולמי של קבוצת החברות אסתי לאודר. את הקמפיין הקימה לפני 22 שנה אוולין ה. לאודר המנוחה, שהייתה שותפה גם ליצירת הסרט הוורוד והקמת הקרן לחקר סרטן השד® (BCRF). הקמפיין פועל כיום ביותר מ-70 מדינות וגייס עד כה למעלה מ-50 מיליון דולר לתמיכה במחקר, חינוך ושירותים רפואיים ברחבי העולם: 38 מיליון דולר מסכום זה מימנו 152 פרוייקטי מחקר של BCRF ב-20 השנה האחרונות.
כאמור, הקמפיין מטרתו היא העלאת המודעות לסרטן השד. שכן, סרטן זה הוא השכיח ביותר בקרב נשים בעולם (אחד מארבעה מקרי סרטן בקרב נשים בעולם הוא סרטן השד). הכספים המגויסים במסגרת קמפיין זה מנותבים למענקי מחקר אשר מתמקדים בכל תחומי המחקר שמממנת הקרן לחקר הסרטן: חקר הביולוגיה של גידולים סרטניים והבנת האופן בו מתפשטים תאי הסרטן מהגידול אל איברים חיוניים כגון המוח, הריאות, הכבד והעצמות, חקר תורשה ומוצא אתני והבנת האופן בו מוטציות בגנים מגבירות את הסיכון לחלות בסרטן, חקר אורח חיים ומניעה והבנת הקשר בין השמנה לבין הסיכון לחלות בסרטן השד, חקר שיקום מחלימים מסרטן והבנת השפעת הטיפול על הזיכרון והקוגניציה ופיתוח כלי לזיהוי גרורות על בסיס בדיקת דם טרם צמיחת הגידול.
בישראל, פועלת קבוצת החברות אסתי לאודר בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, לקידום המודעות לסרטן השד, כבר 15 שנה. במסגרת הפרויקט המשותף הוארו בשנים האחרונות בורוד, מידי חודש אוקטובר, אתרים שונים בישראל, ביניהם: יפו העתיקה, גשר המיתרים בירושלים, מגדלי עזריאלי בתל אביב, מגדל דוד בירושלים, היכל הספר בירושלים, אוניברסיטת חיפה ועוד.
אורן רווח, מנכ"ל קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל מסר כי "המטרה של הפרויקט היא אחת והיא חשובה מכל: להזכיר לכל הנשים בישראל, כי בדיקה מוקדמת מצילה חיים. השנה נמכור פקעות שיפרחו מידי חודש אוקטובר וזו תהיה תזכורת מושלמת וטבעית לנושא. הסכום בו יימכרו הפקעות הוא שווה לכל כיס ואנו צופים כי פרח האמריליס יפרח באוקטובר במאות אלפי בתים בישראל".
יוסי כהן, מנכ"ל זר פור יור :"רשת zer4u רואה בקמפיין זה כמהותי וחשוב לקידום המודעות של אבחון סרטן השד. שמחנו להירתם למטרה חשובה זאת ואנו תקווה כי שתוף פעולה זה אכן יעלה את המודעות לנושא בקרב הנשים בישראל".
לדברי מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, " האגודה למלחמה בסרטן מובילה את המאבק בסרטן השד בכל החזיתות, החל ממחקר, קידום דרכי המניעה, הגילוי המוקדם, ועד שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולות והמחלימות. נכונותה רבת השנים של חברת אסתי לאודר שהשנה חברה לזר פור יו להירתם למאבק בסרטן השד ראויה להערכה ומחזקת את פעילותינו ברמה הלאומית והבינלאומית.".
מיכל רביד, מנהלת פרוייקט BCA - רצינו השנה למצוא דרך להזכיר לנשים ללכת להיבדק על ידי מוצר יחודי שימשיך להזכיר להם כל שנה את חשיבות הבדיקה וכמובן הגילוי המוקדם וכן להמשיך לתרום לאגודה למלחמה בסרטן. הפקעת הינה רעיון שונה ויחודי ומשיגה למעשה את שתי המטרות האלו. שיתוף הפעולה עם זר פור יו ממשיך את המגמה שאנו נוקטים בה לשיתופי פעולה בין חברות לטובת החודש הזה שחל בכל העולם.