לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי ביקר בניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן ואסותא

27.10.22 00:00

ביקור יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי ורעייתו נורית לוי, בניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן ואסותא המבקרת בעיר יבנה


יושב-ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי ורעייתו נורית לוי, ביקרו היום (27.10) בניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן ואסותא ביבנה. ניידת הממוגרפיה שיזמה האגודה למלחמה בסרטן, מופעלת ע"י צוות מקצועי של רשת בתי החולים אסותא, האחראי לביצוע בדיקות האבחון והפענוח. ביום ביקור יו"ר הכנסת, פעלה ניידת הממוגרפיה עבור חברות מכבי שירותי בריאות. במהלך כל השנה, ניידת הממוגרפיה נותנת שירות לכל קופות החולים.


פעילות ניידת הממוגרפיה נועדה לצמצם פערים בהיענות הנשים לביצוע בדיקות ממוגרפיה בפריפריות הגיאוגרפיות והחברתיות בישראל. מאז הפעלתה ועד היום בוצעו בניידת כ- 300,000 בדיקות ממוגרפיה.





יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי: "החודש ציינו בישראל יחד עם שאר העולם את חודש המודעות לסרטן השד. מדי שנה 5,500 נשים בישראל מאובחנות עם סרטן השד, עבורן המאבק הוא מאבק מתמיד, עיקש הדורש תעצומות נפש אדירות. גילוי מוקדם של סרטן השד וטיפולו בשלב מוקדם מונע את התפשטות המחלה, משפר את איכות החיים של החולות ומציל חיים. ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן מנגישה את בדיקות הממוגרפיה ללא עלות לנשים מכל הארץ ותורמת תרומה משמעותית למלחמה במחלה. אני מבקש להודות לאגודה למלחמה בסרטן על עבודת הקודש ולחזק את הנשים בארץ שנמצאות יומם וליל במחלקות האונקולוגיות."


משה בר-חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "האגודה למלחמה בסרטן מקדמת בברכה את ביקורו של יו"ר הכנסת חה"כ מיקי לוי ונורית לוי בניידת הממוגרפיה, ורואה בלשכת יו"ר הכנסת שותפה נאמנה למאבק בסרטן למען החולים והחולות. מאז תחילת פעילותה, הצליחה הניידת לצמצם משמעותית את הפערים בין המגזרים השונים והנגישה את בדיקת הממוגרפיה לנשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ולנשים המתגוררות בפריפריה. כ-20,000 נשים מבצעות מדי שנה את הבדיקה בניידת המגיעה לכפר או לישוב המרוחק בו הן מתגוררות. כיום, ישראל עומדת בצמרת הטבלה העולמית בשיעורי ביצוע בדיקת הממוגרפיה, תוך כדי צמצום פערים, ובין המדינות המובילות בשיעורי הריפוי של נשים מסרטן השד".


ד"ר ורד קלייטמן, המנהלת הרפואית במחוז הדרום, מכבי שירותי בריאות: "המטרה שלנו היא להנגיש ככל שניתן את בדיקות הממוגרפיה לנשות העיר והאיזור, על מנת להקדים תרופה למכה. בדיקות תקופתיות מצילות חיים, לכן אנו מפעילים צוותים אשר פונים באופן יזום אל נשים באוכלוסיית היעד לבדיקת ממוגרפיה, לאיתור מוקדם של מחלת סרטן השד. ישנה חשיבות גדולה בהסברה לציבור הנשים בגילאי 50-74 לבצע את הבדיקה באופן שגרתי".