לתרומה
חפש
מניעה וגורמי סיכון
המאבק בעישון

מתכון מפחיד לנרגילה

עוד בנושא
מניעה וגורמי סיכון
המאבק בעישון
היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון 2024
שאלות ותשובות על העישון
עישון כפוי (פסיבי)
עישון מיד שלישית
גמילה מעישון
נזקי עישון טבק ומוצריו
עישון בקרב בני נוער וצעירים
השפעת העישון על הסביבה והאקלים
נתונים על עישון
חקיקה בנושאי עישון
סקירת מאמרים בנושא עישון
טופס דיווח על עישון בניגוד לחוק: גלאי - עשן
תחרות למניעת עישון בין בתי ספר
פעילויות האגודה לקידום המאבק בעישון
אמנת המסגרת של ארגון הבריאות העולמי בנושא פיקוח בתחום הטבק
היום הבין-לאומי ללא עישון - 31 במאי 2024
היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון - 31.5.2023
היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון -31/5/22
היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון 31/5/21
סמס-הפסק לחיילים
חכם בשמש
קרינה אלקטרומגנטית
תזונה ומשקל תקין
פעילות גופנית
כללים לחיים בריאים
אלכוהול וסרטן
גנטיקה וסרטן
גורמי סיכון סביבתיים
מניעה ואבחון מוקדם של סרטן השד
מניעת סרטן המעי הגס
מניעת סרטן צוואר הרחם
המלצות המועצה הלאומית לאונקולוגיה למניעת סרטן
הרצאות בנושאי מניעת סרטן

האגודה למלחמה בסרטן ממנפת את גל סרטוני ה'טייסטי' שכובשים את הרשת ומציגים תהליך בישול מעורר תאבון ועולה עם גרסה מפחידה להכנת נרגילה באמצעות ציבלין, אשר הפיק את הסרטון בהתנדבות. הסרטון כולל זוג ידיים החותכות, מוסיפות ומערבבות, בהילוך מהיר, מתכון להכנת נרגילה הכולל בין היתר מרכיבים רעילים ומסוכנים, בדיוק כמו נרגילה במציאות. הסרטון עולה לרגל היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון שיצוין בישראל ובעולם ב - 31 במאי 2018 ומוגש באופן קצבי ומהיר בסגנון סרטוני האוכל שזוכים למיליוני צפיות ברשת בשנים האחרונות. המטרה היא להעביר לצעירים את המסר כי, למרות שהנרגילה קיימת בטעמים ובריחות של פירות שונים היא מכילה חומרים רעילים ומסרטנים ומזיקה לבריאות. כמו גם כי עישון נרגילה בדומה לעישון סיגריות מגביר את הסיכון לסרטן, למחלות ריאה ולמחלות אחרות ולהתמכרות. הרציונל העומד מאחורי הכנת הסרטון הוא, לנפץ את המיתוס שעישון נרגילה היא תופעה חברתית בלתי מזיקה שכן ישנם מיתוסים רבים הכרוכים בעישון נרגילה וחשוב לאגודה למלחמה בסרטן ליידע את הצעירים וגם את ההורים, שעישון נרגילה אינה פעילות בלתי מזיקה אלא עישון לכל דבר ועניין ולכן גם בסוף הסרטון עולה הסיומת: "אל תחיו בבועה, נרגילה זה רעל".

קרדיטים: משרד פרסום - ציבלין תקשורת צעירים, מנכ"ל: אורן ציבלין; סמנכ"ל לקוחות: אוהד קצין; סמנכ"ל קריאייטיב: גיא בורנשטיין;  קופי: ירון ברוידא וניתאי דגן; ארט: עמוס זוארץ ואורן ברג; תקציבאות: יהודה טאוב; פוסט: עומרי פישר, "צ'יק תוכן ואנימציה". לקוח - האגודה למלחמה בסרטן, אחראית מדיה - מאיה פלדבלום, מנהל תחום דיגיטל - זיו דוכן, דוברת - נאוה עינבר.


מידע נרחב על נזקי הנרגילה בקישור הבא