לתרומה
חפש
מידע לחולים
מוקדי מידע ותמיכה

מוקד סיוע במימוש זכאויות במערכת הבריאות

עוד בנושא



אנחנו כאן כדי לסייע לך


שירות ארצי של האגודה למלחמה בסרטן שפועל כמוקד סיוע טלפוני המסייע לחולי סרטן במימוש זכאויות במערכת הבריאות בישראל בנושאים כמו:

  • מימוש זכאויות מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי, סל השירותים של הקופות, הביטוחים המשלימים (שב"ן), ובתי החולים

  • בדיקת זכאות והחזרים

  • בדיקה והכוונה בנושא אישורי תרופות

  • סיוע בהתמודדות מול הביורוקרטיה של מערכת הבריאות ועוד...



צוות המוקד יבצע עבור החולים מכל רחבי הארץ, בדיקת זכאות והחזרים מול קופות החולים, בדיקה והכוונה בנושא אישורי תרופות וכן יעניק ייעוץ וסיוע בהתמודדות מול הבירוקרטיה של מערכת הבריאות.





ניתן גם לפנות למוקד בטלפון שמספרו:
1800-599-995
או לשלוח מייל אל הכתובת: help@cancer.org.il 



השירות ניתן ללא תשלום ומיועד לכל חולי הסרטן בישראל.

להלן מספר דוגמאות בהן מוקד הסיוע עזר לחולים לקבל את הטיפול ו/או השירות הנדרש:


מקרה ראשון

בן של חולת מלנומה דרגה 4 שקיבלה המלצה לשילוב שתי תרופות אימונותרפיות, התקשר והתלונן כי ההמלצה ממתינה להחלטת הקופה כבר למעלה משלושה שבועות.


פנינו למשרדה של הנציבה הראשית בקופה, בצירוף מסמכים רפואיים, וטענו כי עיכוב תחילת הטיפולים בחולת סרטן לזמן רב כל כך מהווה מחדל. הבטיחו שיטפלו בדחיפות.


נציג מקופת החולים התקשר לבשר שהתרופות אושרו. יידענו את הבן והנחנו אותו כיצד להזמין את התרופות ביעילות על מנת לחסוך זמן.

מקרה שני

אחות של חולה עם כריתת מקסילקטומי (כריתת נגעים נרחבת מהלסת) היה צריך בדחיפות לעבור טיפולי שיניים משמרים, לפני התחלת הקרנות (על מנת לצמצם נזקים מהקרנות). הטיפולים עדיין לא אושרו לו, ולחולה אין יכולת לשלם ולחכות לקבלת ההחזרים.

פנינו לקופת החולים והסברנו שחולה לאחר כריתה בלסת זכאי לקבל כיסוי מרבי של טיפולי השיניים.


החולה קיבל אישור והזמינו אותו לקבל טופסי 17 – הוא לא יצטרך לשלם מכיסו, והטיפול יינתן בזמן.


מקרה שלישי

חולת סרטן שד לפני ניתוח ושחזור עם אלודרם במרכז רפואי. המרכז הרפואי  לא אישר לה לבצע את הניתוח עם האלודרם, וביטל את התור לניתוח.

פנינו למשרד הבריאות בבקשה להסדיר את הנושא בדחיפות.


הגיע מכתב תשובה מעו"ד  במשרד הבריאות, שהורה למרכז הרפואי להזמין את האישה לניתוח ולאשר לה שחזור שד עם אלודרם.