לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

משחקים בפוקימון גו? אל תשכחו להיות חכמים בשמש וזהירים בכלל...

24.07.16 00:00

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה למשתמשי פוקימון גו להקפיד על שעות בטוחות ביציאה ללכוד פוקימונים ולהיות חכמים בשמש. השעות הבטוחות ליציאה מהבית הן לפני השעה 10:00 ואחרי השעה 16:00 בהן עוצמת הקרינה היא פחותה. אם נאלצתם לצאת לשמש בשעות המסוכנות הקפידו על יתר כללי חכם בשמש שהם:

חיפוש פוקימונים בצל - מומלץ שתחפשו פוקימונים בצל בכל מקום מחוץ לבית, בפארק, בשכונה בים ובבריכה. כשאתם גומעים מרחקים ארוכים, לכו בצד המוצל של הרחוב ועמדו או שבו מתחת לצל של מבנה, שמשיה או סככה.

כובע - ממש כמו במשחק עצמו, שימו לב שחלק מדמויות לוכדי הפוקימונים תמיד עם כובע מצחייה, גם במציאות, הצטיידו בכובע לפני שאתם יוצאים מהבית רצוי כובע רחב שוליים שמגן גם על העורף , האוזניים, עור הפנים, והעור הרגיש סביב העיניים.

משקפי שמש - קרינת השמש עלולה לפגוע בעיניים שלנו. משקפי שמש תקניים מסננים את הקרינה האולטרה סגולה, שומרים על העיניים ומפחיתים את הסיכון לפגיעה בהן.

ביגוד ארוך ומגן - שמתם לב שדמויות לוכדי הפוקימונים במשחק תמיד לבושות בביגוד ארוך? אז דעו שלמרות החום, חשוב להתלבש כך שגופנו יהיה מכוסה ומוגן. מומלץ ללבוש חולצה עם שרוולים (טי-שירט), המכסה את הכתפיים והזרועות, ומכנסיים עד הברכיים לפחות. הבדים שמספקים את מרב ההגנה מקרני השמש הם בדים באריגה צפופה, למשל כותנה או בד חוסם קרינה.

שעות בטוחות - כאמור המרכיב המשפיע והמשמעותי ביותר בחשיפה לשמש, הוא שעות החשיפה. לכן, מומלץ להימנע, ככל הניתן, מיציאה ללכידת פוקימונים בין השעות 10:00 - 16:00, בהן עוצמת הקרינה היא מרבית. בישראל יש מספיק שעות אור אחרי השעה 16:00 אז אפשר לצאת אחר הצהריים ועד החשיכה לחזור הביתה.

מסנן קרינה - שימוש נכון בתכשיר מסנן קרינה יפחית את נזקי השמש, במיוחד את הסיכון לכוויות, סרטן עור והזדקנות מוקדמת של העור.

שתיה - במהלך שהייה בשמש, מחוץ לבית, או במהלך פעילות גופנית, יש להקפיד על שתיית מים מרובה. לכן, גם כשיוצאים ללכוד פוקימונים הצטיידו בבקבוק מים בתוך תיק גב נוח לנשיאה, ממש כמו הדמויות במשחק שגם נושאות תיק גב.

כמו כן האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לאמץ את עיקרון הזהירות המונעת גם בהקשר של השימוש בטלפון הסלולארי במהלך המשחק:

  • מומלץ להימנע מנשיאת הטלפון הסלולארי כשהוא צמוד לגוף כמו למשל בכיס. רצוי לשמור על מרחק של לפחות חצי מטר בין הגוף לבין מכשיר הטלפון.
  • רצוי להשתמש באוזניות עם חוט ולא באוזניה אלחוטית על מנת לצמצם את החשיפה של הגוף לקרינה.
  • באזורים ובמקומות בהם הקליטה חלשה מומלץ להמעיט את השימוש בטלפון ולעשות הפוגה עד להגעה לאזור עם קליטה טובה יותר ועם עוצמת קרינה נמוכה יותר.

וברוח הבריאות והזהירות, האגודה למלחמה בסרטן מדגישה כי בעת משחק פוקימון גו יש להקפיד גם על זהירות בדרכים, להרים את הראש מהמשחק בחציית כבישים ולהעדיף מקומות מוגנים מכלי רכב כמו פארקים, מגרשי משחקים, חופי ים וחצרות מוצלות.

לקבלת טיפים נוספים והמלצות לחיים בריאים מומלץ לעקוב אחר עמוד הפייסבוק של האגודה למלחמה בסרטן