לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

האגודה למלחמה בסרטן ביוזמה חדשה במטרה להקל על חולי סרטן במימוש זכאותם לגמלת שירותים מיוחדים (שר"מ)

10.06.13 15:43

האגודה למלחמה בסרטן יזמה מהלך נוסף, בסדרת המהלכים שהיא יוזמת, שמטרתם לפשט תהליכים, ולהקל על חולי סרטן בדרכם למימוש זכויותיהם וזכאותם.

 

המהלך החדש שיזמה האגודה, בא להקל על החולים הזכאים לגמלת שירותים מיוחדים (שר"מ) הניתנת כתוספת לגמלת נכות. הזכאות לגמלת שר"מ נבחנת על פי הזדקקותו של החולה לעזרה בתפקוד יומיומי והתלות שלו בזולת. המהלך הנוכחי נתמך וזכה לשיתוף פעולה מלא מצד הגורמים בביטוח הלאומי.

 

בעבר יזמה האגודה למלחמה בסרטן מהלך הפותר את חולה הסרטן הזכאי לגמלת נכות, מהצורך להטריח את עצמו ולהופיע בוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. כהמשך למהלכים הקודמים, היוזמה החדשה מאפשרת לחולה סרטן, הזכאי לגמלת נכות, ושלפי כל הקריטריונים זכאי גם לגמלת שר"מ, לממש את זכאותו ללא צורך להתייצב בפני ועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

 

אורית שפירא, מנהלת מחלקת השיקום והרווחה באגודה למלחמה בסרטן, מסרה:

"יצרנו טופס רפואי אחד שמטרתו להקל, לקצר ולפשט את תהליך קבלת ההחלטות מבחינת החולה. הטופס ממוחשב ונמצא באתר האגודה למלחמה בסרטן, רופא המחלקה יכול למלא אותו במהירות, ובעת מתן הזכאות לנכות תבחן גם הזכאות לגמלת שר"מ, מבלי ל"טלטל" חולה לוועדה רפואית. זהו צעד נוסף וחשוב הבא לקראת החולה, במטרה להקל עליו את מימוש זכויותיו. אני מודה לגורמים בביטוח הלאומי על ההבנה, התמיכה ועל שיתוף הפעולה המלא לו זכינו לאורך הדרך".

 

bul3 לטופס פניה לביטוח לאומי

 

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' מור יוסף מסר, כי פעולה זו הינה נדבך נוסף בדיאלוג שאנו מקיימים עם הציבור, והוסיף שבביטוח הלאומי עוסקים בפיתוח ובהרחבת הנגישות לשירותים שהמוסד נותן למבוטחים, בשיתוף פעולה עם עמותות וארגונים העוסקים בענייני חברה ורווחה.