לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

האגודה למלחמה בסרטן מברכת על יישום החלק השלישי בחוק להגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק

07.01.20 12:00

הפסקת עישון

האגודה למלחמה בסרטן מברכת על יישום החלק השלישי בחוק להגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק: "רגע היסטורי! אך המאבק בעישון עוד רחוק מסיומו"

ביום ד' (8 בינואר) תצא לדרך הפעימה השלישית של התיקון לחוק להגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק ועמה רשימת איסורים חדשים שנכנסים לתוקף: עטיפת חפיסות הסיגריות יהיו בעיצוב אחיד, בצבע המוגדר כ'מכוער בעולם' (Pantone 448c) ללא לוגו או סימון מסחרי, בכיתוב אחיד, בשילוב אזהרות מוגדלות על החפיסה. החוק אוסר על הצגה למכירה של מוצרי העישון בחנויות (כלומר מוצרי העישון וחפיסות הסיגריות יוסתרו בנקודות המכירה). בכך, מצטרפת מדינת ישראל למדינות נוספות בהן אוסטרליה, שהייתה לראשונה בעולם שהסירה מחפיסות הסיגריות את סימני המסחר והלוגו של חברות הטבק וחייבה מכירתן בחפיסות אחידות.



לדברי מירי זיו, סגנית יו"ר האגודה למלחמה בסרטן: "מדובר ברגע היסטורי בכל הנוגע למאבק בעישון. החוק המתקדם שהושג לאחר מאמצים רבים הוא צעד חשוב שיצמצם את שיווקם של מוצרי העישון ויגן במיוחד על בני נוער וצעירים מפני התמכרות להרגל הממית. למרות הכול, המאבק עוד רחוק מסיומו. מדובר רק בצעד אחד מתוך סדרת צעדים שיש ליישם נגד נגע העישון, הגורם למוות של כ- 8,000 ישראלים מדי שנה, מתוכם כ-800 איש מנזקי העישון הכפוי. כאסטרטגיה מרכזית להורדת שיעורי העישון בכלל האוכלוסייה ובקרב צעירים ובני נוער בפרט, יש להעלות את המיסוי על כל מוצרי העישון, ובכללם מוצרי האידוי והסיגריות האלקטרוניות, ולאסור מכירתן בטעמים. בנוסף, יש לפרסם אזהרות גרפיות על גבי האריזות עם צילומים מרתיעים, ולהעלות את גיל המכירה של מוצרי עישון ל-21. חקיקה מסוג זה הוכחה ברחבי העולם כאפקטיבית והגיע הזמן שגם מדינת ישראל תיישר קו עם מדינות מפותחות אחרות. עלינו בתור אזרחים להמשיך ולהיאבק על זכותנו הבסיסית לבריאות במרחב הציבורי, ולדרוש מהכנסת כשתחזור לפעול לבצע חקיקה נוספת שתתרום לצמצום נגע העישון בחברה הישראלית ולהצלת חיי אדם, תוך ביצוע פעולות ליישום אכיפה נרחבת ומשמעותית של החוקים הקיימים".


מסקר שערכה האגודה למלחמה בסרטן לרגל היום הבינלאומי ללא עישון עלה כי 84.4% מהציבור בעד אזהרות גרפיות עם צילומים על גבי קופסאות הסיגריות. מקרב המעשנים שהשתתפו בסקר עלה כי 74.2% מהם, ציינו כי אזהרות גרפיות עם צילומים אכן ירתיעו אותם. הסקר נערך על ידי מכון איפסוס בהשתתפות 506 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה.







לחצו כאן לקריאת המדריך לגמילה עצמית מעישון של האגודה למלחמה בסרטן. לקבלת עותר מודפס ללא תשלום ניתן לפנות ל'טלמידע' של האגודה למלחמה בסרטן המאויש 24 שעות ביממה בטלפון 1-800-599-995.





תשדיר 'הביישנים' של האגודה למלחמה בסרטן בגרסה מחודשת







תשדיר 'הארנב' של האגודה למלחמה בסרטן





תשדיר נזקי הנרגילה של האגודה למלחמה בסרטן