לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

ארגון הבריאות העולמי ה-WHO פרסם דו"ח חדש ודרמטי

29.07.19 11:38

אירגון הבריאות העולמי: "סיגריות אלקטרוניות הן טקטיקות שנועדו לכאורה, להרחבת בסיס המתמכרים לסיגריות, במסווה של תרומה לבריאות הציבור"


האגודה למלחמה בסרטן: "לטעון שסיגריה אלקטרונית פחות מזיקה מסיגריה רגילה, בשלב זה, שקול לטענה שהתקף לב פחות מזיק מסרטן"


ארגון הבריאות העולמי ה - WHO פירסם אמש ( יום ראשון 28.7.2019) דו"ח חדש ודרמטי בן 120 עמודים אודות מגפת הטבק העולמית. פרק בדו"ח (עמודים 56-59) הוקדש לסיגריות אלקטרוניות לסוגיהן וקבע כי הן מהוות בשיעור ניכר, שער כניסה לעישון סיגריות רגילות עבור צעירים ומשמשות בידי חברות הטבק כטקטיקה להרחבת בסיס צרכני הסיגריות במסווה של תרומה לבריאות הציבור. בדו"ח ה - WHO, נכתב כי למדינות העולם מומלץ לאסור שיווק סיגריות אלקטרוניות בטעמים שידוע שהן גורם מפתה לצעירים להתנסות בהן וכן לאמץ מדיניות ורגולציה שיאלצו את היצרנים להפוך את המוצרים ללא אטרקטיביים לצעירים באמצעות אריזה אחידה ככל מוצרי הטבק. עוד קבע הדו"ח החדש, כי נכון להיום, לא ניתן לטעון כי סיגריות אלקטרוניות מסייעות בגמילה מעישון, הראיות המדעיות מוגבלות ויש מגוון של סיגריות אלקטרוניות וחלקן אף לא נחקרו מעולם על ידי היצרנים עצמם (למשל הסיגריה האלקטרונית הפופולרית ביותר ג'ול).



מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה: "אנחנו מצטרפים לעמדת אירגון הבריאות העולמי ומדגישים כי מחקרים מעודכנים כבר מצאו שסיגריות אלקטרוניות מכילות חומרים רעילים ומסרטנים העלולים לגרום להתפתחות גידולים סרטניים, אוטם שריר הלב, אירועים מוחיים וסיכון מוגבר למחלות לב כפי שמודים אף היצרנים בעצמם, אשר לרוב שותפים או בעלים בחברות טבק ותיקות, הממשיכות במקביל לייצר ולשווק סיגריות רגילות וזקוקות למתמכרים חדשים.


אנחנו מאוד מודאגים מהגאדג'טים שקוסמים לבני נוער וצעירים ומאפשרים לצרוך בדרך אלקטרונית וחדשה את אותו ניקוטין ממכר שאנחנו מכירים מסיגריות טבק רגילות. רק שעכשיו הוא מופיע בריכוזים גדולים והמשתמשים שואפים וסופגים ברצף, ניקוטין, בכמות שלעיתים עולה משמעותית על סיגריות רגילות.


בניגוד לטענת היצרנים, אין הסכמה שזו חלופה פחות מזיקה מסיגריות טבק רגילות, אין מחקר שמוכיח שהן מפחיתות נזק, הטענה הזו לא הוכחה מדעית נכון להיום, מכיוון שפחות חומרים מזיקים, אינם מעידים על הפחתת נזק באותו שיעור, שלא לדבר על הנזקים ארוכי הטווח שעדיין לא ידועים. יש לזכור שנזקי עישון הסיגריות הרגילות, הוכחו רק כ – 40 שנה לאחר שהפכו לנפוצות בקרב הציבור.

רשות בריאות הציבור הבריטית שפרסמה בעבר דו"ח תמיכה בסיגריות אלקטרוניות והציגה אותן כפחות מזיקות, כבר הואשמה בהעלמת עין והתעלמות מראיות מצטברות על ידי אנשי רפואה ובריאות הציבור מובילים באנגליה ובמקומות אחרים. חוות הדעת הזו משמשת כעלה תאנה עבור יצרני הסיגריות האלקטרוניות אשר חוזרים על המסר המטעה.


מדובר בטענה שנועדה לפתות מעשני סיגריות רגילות לעבור לסיגריות אלקטרוניות, במקרים רבים על חשבון גמילה מוחלטת, והחמור והמדאיג מכל, להכניס צעירים ונוער למעגל העישון. לכן מדובר בהחלפת נזק יותר מאשר בהפחתת נזק. לטעון שסיגריה אלקטרונית פחות מזיקה מסיגריה רגילה, בשלב זה, שקול לטענה שהתקף לב פחות מזיק מסרטן.


האגודה למלחמה בסרטן תמשיך ותפעל להגן על הציבור מפני כל סוגי העישון ובמיוחד על הדור הצעיר מלהתמכר אליו, כי עישון הוא עישון הוא עישון וצריך למגר את ההתנהגות הזו ולא לשמר אותה"


האגודה למלחמה בסרטן הינה ארגון ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים לחולים ולבריאים ללא תשלום. כל זאת הודות לתרומות הציבור בלבד, וכעיקרון ללא כל מימון מתקציב ממשלתי כלשהו, כדי שתוכל לפעול על בסיס שיקולים מקצועיים. האגודה פועלת בכל החזיתות, לקידום המחקר, דרכי המניעה, האיבחון המוקדם וכן שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים. הפרויקטים בהם משקיעה האגודה למלחמה בסרטן את תרומות הציבור נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ, והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית. באגודה למלחמה בסרטן פעילים בקהילה המקומית כ-3,500 מתנדבים הפרוסים בכ-70 סניפים בכל רחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם. לתרומות התקשרו לטלפון שמספרו: 1-800-35-46-46 או לחצו כאן לטופס המאובטח.

 

בברכה,

נאוה עינבר

דוברת האגודה למלחמה בסרטן

2099416 – 050

לשימושכם סירטונים בנושא עישון מאושרים לשימוש בכתבה עם הקרדיט: באדיבות האגודה למלחמה בסרטן

ארנב – סיגריות אלקטרוניות

נאיבים – סיגריות אלקטרוניות 

הביישנים – עישון פסיבי

ילדים עישון פסיבי

נרגילה

עישון ואימפוטנציה



מחקרים מעודכנים כבר מצאו שסיגריות אלקטרוניות מכילות חומרים רעילים ומסרטנים העלולים לגרום להתפתחות גידולים סרטניים, אוטם שריר הלב, אירועים מוחיים וסיכון מוגבר למחלות לב כפי שמודים אף היצרנים בעצמם:

WARNING: This product contains nicotine. Nicotine is an addictive chemical.

CALIFORNIA PROPOSITION 65 WARNING: This product contains chemicals known to the state of California to cause cancer and birth defects or other reproductive harm.

https://support.juul.com/home/learn/faqs

מוצר זה מכיל כימיקלים הידועים למדינת קליפורניה כמסרטנים, גורמים למומים מולדים ופוגעים במערכת הרבייה.