לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

החלטה היסטורית: ריסון בחקיקה של שיווק אגרסיבי של מוצרים ממכרים וממיתים לבני נוער וצעירים

31.12.18 00:00


החוק נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל

האגודה למלחמה בסרטן: "אנו מברכים ומודים על החלטת הכנסת העשרים לאשר ברוב גדול את החוק לאיסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון. תודה לח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה ולחברי הכנסת יהודה גליק ואייל בן ראובן על הנחישות, ההתמדה והמסירות בקידום החוק שיתרום לבריאות אזרחי ישראל ויגן במיוחד על הדור הצעיר מפני התמכרות המקצרת את תוחלת החיים בכ- 10 שנים בממוצע.

זהו רגע היסטורי ומעתה החוק המעודכן ירסן באופן מובהק את שיווקם האגרסיבי של המוצרים הממכרים והממיתים בקרב בני נוער שלא תמיד מודעים לעובדה שהם מכורים ובכך יתרום באופן משמעותי לצמצום העישון הגורם למחלות רבות.

 

נגע העישון בישראל גבה קורבנות כמעט בכל משפחה וגרם לסרטן הריאות, סרטן הגרון, הכבד, הלבלב, המעי הגס, סרטן צוואר הרחם וסוגי סרטן נוספים כמו גם מחלות רבות נוספות.

 

החוק המתקדם יאפשר לחברה הישראלית להפחית את העישון בקרב מבוגרים ולהגן על בני הנוער והצעירים הרגישים במיוחד להשפעת ניקוטין הפוגע בהתפתחות המוח, גורם להפרעות קשב וריכוז, מיגרנות וחוסר איזון רגשי. כמו גם ליתר לחץ דם המוביל סיכון להתקפי לב ושבץ מוחי בגיל צעיר.

 

אנו מודים ליוזמי החוק ולכל חברי הכנסת על שעמדו בלחץ האדיר שהופעל עליהם על ידי חברות הטבק והלוביסטים מטעמם והשכילו לפעול בתמיכת משרד הבריאות למען בריאות אזרחי ישראל ובמיוחד למען בריאות הדור הצעיר."