לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

היום יצויין "יום ישראל בריאה ללא עישון"

12.06.18 00:00

ויפה שעה אחת קודם: קואליציית הארגונים העוסקים במניעה וגמילה מעישון שיגרו הבוקר (12.6.2018) לכנסת, ניירות עמדה מדעיים לקראת "יום ישראל בריאה ללא עישון" שיצוין היום.


"אזהרות בתמונות על חפיסות הטבק הוכחו כמפחיתות את מספר הילדים שמתחילים לעשן ומגדילות את מספר הנגמלים מעישון, הן יכולות לשכנע מעשנים להגן על בריאותם של הלא מעשנים על ידי הימנעות מעישון בבית ועישון ליד ילדים ובני משפחה אחרים. מחקרים שבוצעו לאחר יישום האזהרות המצולמות על החפיסות בברזיל, קנדה, סינגפור ותאילנד מראים באופן עקבי שהאזהרות עם תמונות מגדילות באופן משמעותי את המודעות של האנשים". נכתב בנייר העמדה שהוגש לוועדת הכלכלה לקראת הדיון בנושא הגנה על בריאות הציבור מפני שיווק ופרסום מוצרי טבק בישראל.




"אנו שבים וקוראים בזאת לשר האוצר לפעול לאלתר על מנת לתקן את עיוות המס על הטבק לגלגול ולהשוות את המיסוי על כל מוצרי הטבק לזה של הסיגריות, ובכך לצמצם את ממדי העישון, בעיקר בקרב בני נוער, צעירים ובקרב אוכלוסיות דלות אמצעים. תיקון עיוות זה יחסוך חיי אדם ויצמצם אי-שוויון בבריאות. אנו קוראים לשר האוצר להכין תכנית להשוואת גובה המיסוי על מוצרי טבק וניקוטין בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי ואנשי המקצוע העוסקים בבריאות הציבור בישראל, ויפה שעה אחת קודם" נכתב בנייר העמדה שהוגש לוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול לדיון בנושא מיסוי על כל מוצרי הטבק והניקוטין.